Компанія Imperial Tobacco підвела підсумки 2013 року

30.01.2014
У 2013 році компанія Imperial Tobacco посилила ринкові позиції ключових сигаретних брендів в умовах тінізації тютюнового ринку України , скорочення легального виробництва та антиконкурентного акцизного тиску.

За даними аналітичної компанії AC Nielsen частка Imperial Tobacco в Україні за підсумками 2013 склала 20,1 %. Незначне зниження ринкових позицій компанії за рік відбулося за рахунок заміщення легального ринку тіньовим, а також виведення з портфеля Imperial Tobacco об'ємообразуючих марок сигарет Golden Gate, Classic. Як відповідальний бізнес компанія відмовилася від виробництва і реалізації брендів, які найчастіше підроблялися і несли ризики для курців і торгових партнерів.

У 2013 році ряд ключових брендів компанії продемонстрували зростання в порівнянні з показники 2012 року: ринкова частка сім'ї сигарет «Столичні » зросла на 0,7 п.п., West і Style - відповідно на 2 п.п. кожен, Davidoff на 0,1 п.п України. Розвиток сигарет «Столичні» стало можливим завдяки успішним інноваційним запусків сигарет «Столичні 25» у великих пачках, а також виходом даних сигарет з паперовим мундштуком. Сигарети «Прима Люкс» втримали свою частку на висококонкуретном тютюновому ринку.

Компанія продовжує успішно розвиватися в сучасних форматах - сигаретні бренди Imperial Tobacco в форматах King Size Super Slims, Queen Size, Ultra Slims продемонстрували стабільне зростання у 2013 році. При цьому варто зазначити, що формат Ultra Slims - це принципово новий сегмент для сигаретного ринку України, який Imperial Tobacco першою презентувала споживачам завдяки випуску сигарет «Davidoff Boudoir» у березні 2013 року. На сьогоднішній день ці сигарети є єдиними у такому форматі на українському ринку і продовжують набирати популярність серед курців.

У 2013 році фабрикою Imperial Tobacco в Україні було вироблено 15,5 млрд. сигарет, у тому числі експорт компанії склав 1,5 млрд. сигарет. Основними експортними напрямками компанії залишаються Вірменія, Азербайджан, Туреччина , Об'єднані Арабські Емірати, Узбекистан, Молдова , Монголія. Минулого року сигарети українського виробництва фабрики Imperial Tobacco почали експортуватися в значних обсягах і в Грузію. Компанія продовжує технічну модернізацію та реалізацію інвестиційних проектів, зокрема триває будівництво висотного автоматизованого складу готової продукції в м. Києві. У минулому році компанія інвестувала 140 млн. грн., що у 3,5 рази більше ніж за аналогічний період 2012 року.

Підприємства Imperial Tobacco в Україні продовжують займати провідні позиції серед найбільших платників податків. До бюджетів усіх рівнів у 2013 році ними було перераховано податків на загальну суму 4,01 млрд. грн., в т.ч. акцизний збір склав 3,21 млрд. грн. Для порівняння в 2012 році підприємстві перерахували відповідно 3,94 млрд. грн. і 3,12 млрд. грн.

Заробітна плата працівників підприємств Imperial Tobacco в середньому зросла на 12 %. До державного бюджету України було перераховано понад 50,6 млн. грн. у вигляді єдиного соціального внеску та податку з доходів.

Ключовою тенденцією розвитку тютюнового ринку минулого року залишається загрозливе зростання нелегальної тютюнової продукції - контрабанди та контрафакту. Частка нелегального продукту у загальному споживанні сигарет фабричного виробництва в жовтні 2013 склала 9,5 % (дослідження обсягів нелегального ринку компанії TNS Ukraine). За даними AC Nielsen в 2013 році скорочення легального ринку в порівнянні з 2012 роком склало 6,4 %, що свідчить про заміщення ринку. Це, в свою чергу, заподіює значні втрати акцизних та інших податкових надходжень до бюджету, збитки легальних виробників і роздрібних торговців, а також спрощує потрапляння неконтрольованої продукції споживачам.

Експерти компанії Imperial Tobacco прогнозують подальше зростання обсягів нелегальної продукції в 2014 році. Причини цього, перш за все, економічні. В Україні на сьогоднішній день діють найвищі в Європі ціни на сигарети у порівнянні з рівнем доходів населення. Це сталося внаслідок прийняття у січні 2013 року дискримінаційного оподаткування недорогих сигарет шляхом різкого зниження адвалорної частини акцизного податку (з 25 % до 12 %). Таким чином, невиправдані преференції отримали дорогі і преміальні сигарети. В результаті споживачі з низькими доходами стали активніше користуватися послугами чорного ринку. Підсилюють нестабільність і регулярні спроби ввести мінімальні роздрібні ціни (в останньому варіанті -11 грн. для сигарет з фільтром і 5 грн. для сигарет без фільтру).

 Олівер Кутц, генеральний директор Imperial Tobacco в Україні:

 «Незважаючи на складні умови ринку компанія продемонструвала хороші результати роботи у 2013 році. Ми успішно представили нові продукти та інновації нашим споживачам, продовжили реалізацію довгострокової інвестиційної програми. Водночас актуальною проблемою залишається незаконна торгівля як результат неефективної структури акцизного податку, яка була запроваджена у січні 2013 року. Великою загрозою галузі залишаються і нещодавні спроби ввести мінімальні роздрібні ціни. Це абсолютно антиконкурентна ініціатива, яка суперечить європейському законодавству і дискримінує споживачів, зокрема, курців із середнім і низьким рівнем доходів. У разі прийняття мінімальних роздрібних цін подальше зростання незаконного обігу неминуче. Україні необхідна зважена акцизна та регуляторна політика, розроблений спільно з легальними виробниками і вільна від антиконкурентних втручань».