Презентація електронних акцизних марок

22.11.2013
21 листопада 2013 року в Міністерстві доходів і зборів відбулося представлення проекту електронних марок акцизного податку. На зустрічі були присутні всі великі виробники, від компанії «Империал Тобакко» участь взяли генеральний директор Олівер Кутц та директор з корпоративних питань Олег Стрекаль.

Презентоване рішення – це технологія Codentify, що одночасно поєднує в собі можливість контролю за обсягами виробництва та продажу тютюнових виробів, контролю за повнотою нарахування і сплати акцизного податку, підтвердження автентичності продукції та моніторингу її обігу.

 Вона полягає в нанесенні на пачку сигарет в процесі виробництва зашифрованих дванадцятисимвольних буквено-цифрових кодів, які генеруються випадковим чином з майже безкінечного числа комбінацій (число комбінацій = 2,386,420,700,000,000,000).

Презентація пілотного проекту автоматизованої системи контролю за виробництвом та обігом тютюнових виробів за технологією Codentify для Міністерства доходів і зборів

 У кожному коді зашифровується інформація, яка надає державі можливість контролювати обсяги виробництва тютюнових виробів і повноту нарахування та сплати акцизного податку (найменування товару, дата, час і місце виробництва, виробнича лінія, максимальна роздрібна ціна, сума нарахованого акцизного податку тощо). Оскільки коди Codentify є унікальними, генеруються безпосередньо в процесі виробництва і не зберігаються у базах даних системи, їх не можливо вкрасти або прорахувати наперед.

 В ході презентації відбулася демонстрація роботи системи Codentify на нашій фабриці  у Києві. Система наразі вже запроваджена у «Імперіал Тобакко» на виробничій лінії № 39, а електронні коди наносяться на всі сигарети Style.

Виробники запропонували перехідний період для впровадження цієї системи. До кінця цього року - розробити необхідні зміни до законодавства і передати їх в міністерство, а до квітня 2014 такі поправки вже повинні бути прийняті, аби з липня чотири компанії змогли повністю впровадити проект. Повністю галузь , тобто решта 2 % виробників, могла б перейти на нову технологію з 2015 року. Протягом цього року маркування паперовій та електронній маркою могла б відбуватися одночасно, а з 1 січня 2016 року можна було б повністю відмовитися від паперової версії.