На фабриці Imperial Tobacco в Україні відбулась презентація електронних акцизних марок

24.11.2014
"Зелене світло" отримали електронні акцизні марки для тютюнових виробів на основі технології Codentify особисто від Голови Державної фіскальної служби України Ігоря Білоуса під час нещодавньої презентації технології на фабриці Imperial Tobacco у м. Києві.

 

Вже наступного року електронні акцизні марки будуть наноситись на всі пачки сигарет у пілотному форматі, при цьому основним інструментом фіскального контролю поки що залишаться традиційні паперові марки. Пілотний проект дасть можливість проаналізувати ефективність цього рішення і визначитись щодо доцільності використання електронної акцизної марки на основі технології Codentify. Це означає, що в тютюнової галузі з’явився шанс у майбутньому відмовитися від дорогих та неефективних паперових марок.

В презентації технології Codentify взяли участь керівники Державної фіскальної служби України, Секретаріату Кабінету Міністрів України, Міністерства аграрної політики і продовольства України, Міністерства економічного розвитку та торгівлі України, Голова Ради підприємців при Кабінеті Міністрів України, представники Комітету ВРУ з питань податкової та митної політики. Директор Асоціації цифрового кодування та відслідковування Маттео Маттей та директор Асоціації "Укртютюн" Валентина Хоменко, та представники компанії-інтегратора Fracture Code, провідних тютюнових компаній представили нове електронне рішення високоповажним гостям.

В ході зустрічі відбулася демонстрація роботи системи на фабриці у Києві, під час якої урядовці мали можливість особисто ознайомитися з процесом нанесення електронних акцизних марок на основі технології Codentify. Наразі всі міжнародні виробники тютюнових виробів вже розпочали тестування технології на власних виробничих потужностях. На думку виробників і експертів, електронна акцизна марка на основі технології Codentify є ефективним інструментом у боротьбі з нелегальною торгівлею тютюновими виробами, а нанесення нових марок не призведе до зростання вартості готової продукції.

Нагадаємо, електронні акцизні марки на основі технології Codentify одночасно поєднують в собі можливість контролю за обсягами виробництва та продажу тютюнових виробів, за повнотою нарахування і сплати акцизного податку, підтвердження автентичності продукції та моніторингу її обігу. Технологія полягає в нанесенні на пачку сигарет зашифрованих дванадцятисимвольних буквено-цифрових та крапкових кодів, які генеруються випадковим чином з майже безкінечного числа комбінацій.

У кожному коді зашифровується інформація, яка надає державі можливість контролювати обсяги виробництва тютюнових виробів, повноту нарахування та сплати акцизного податку, найменування товару, дата, час і місце виробництва, максимальна роздрібна ціна, тощо. Оскільки електронній акцизні марки на основі технології Codentify є унікальними, генеруються безпосередньо в процесі виробництва їх не можливо вкрасти або прорахувати наперед. Система дозволяє споживачу та представнику контролюючого органу перевірити аутентичність товару кількома способами: за допомогою веб-порталу, смартфону із спеціальним устаткуванням, за допомогою СМС і за допомогою колл-центру.

Білоус Ігор, Голова Державної фіскальної служби України:

"Ми підтримуємо нанесення електронних акцизних марок – запускаємось у пілотному режимі. Пілотний проект нам повинен дати розуміння, наскільки це можливо застосувати у наших реаліях. Якщо ми побачимо ефективність, якщо ми побудуємо систему подвійного контролю і побачимо зростання доходів до державного бюджету, то це й буде результат. Зі своєї сторони я хочу дати "зелене світло" пілотному проекту, тим більше, нам буде дуже цікаво подивитися, як ми можемо зробити наші процеси більш цифровими."

Олег Срекаль, директор з корпоративних питань Іmperial Tobacco в Україні, Молдові і країнах Кавказу (Азербайджан, Вірменія, Грузія):

"Листопад 2014 року приніс два важливих рішень для тютюнового ринку. По-перше, ми отримали підтримку від представників Уряду для запровадження пілотного проекту "Електронна акцизна марка на основі технології Codentify" - це є рішучим кроком до перемоги з нелегальним обігом тютюну. Сподіваюсь, вже найближчим часом ми зможемо продемонструвати переваги системи перед традиційною паперовою маркою. По-друге, Кабінет Міністрів України прийняв рішення зменшити вартість паперової марки, ціна якою була завищеною та економічно необгунтованою. Ці кроки свідчіть про бажання Уряду врегулювати питання маркування підакцизної продукції та зробити правила роботи бізнесу прозорими та зрозумілими."